2010. május 3., hétfő

Citromfagyi



Van a családunkban valaki, aki él-hal érte. De ez a valaki nagyon kényes ízlésű ám, és nem lehet lekenyerezni holmi dobozos vagy ilyen-olyan készen kaphatóval. A kedvencét a gödöllői Erzsébet park előtt mérik, mi meg ugye Waterlooban lakunk. Egyre sűrűbben szögezte nekem a kérdést, hogy «Mama, mikor csinálsz már olyan citromfagyit, mint az Erzsébet parki?» Nem vagyok egy kapkodós fajta, úgyhogy egy darabig érlelgettem a választ. De pár hete végre elkészült a prototípus. S bár az állaga még nem, de az íze már megközelítette a nevezetes etalont, ezért elhatároztuk, hogy beruházunk egy fagyigépbe. Sikerült egy nagyon jó masinát kifogni, 20 perc alatt olaszosan krémesre kavarintja a betöltött masszát. Na, azóta rendszeresen citromfagyizunk házilag. Mondanom se kell, tölcsérből az igazi....
Ezek kellenek hozzá kb. 4 személynek:
Két pohár natúr joghurt (az Aktivia is nagyon jó, bár én itt egy Fjord nevű készítményt teszek bele)
20 dkg cukor
2 dl tejszín
2-3 citrom leve (a reszelt héját én óvatosságból kihagyom)
Robotgéppel jól összedolgozom a hozzávalókat. Fagylaltgépbe öntés előtt még belenyalok, mert lehet, hogy túl/vagy nem eléggé savanyú.  Nálunk mindig a citromból kell még facsarni hozzá, mert a lurkók bizony savanyán szeretik. :o)

0 comments:

Megjegyzés küldése