2010. május 13., csütörtök

Paprikáskrumpli Belgiumban

Szeretjük a hazai izeket, de kicsikarni nem mindenből sikerül itt azt, amit szeretnénk. A paprikáskrumplinál egy nagy gond van csak, itt nincs kolbász! Van chorizo, ez egy spanyol kolbászféle, de sokan nem szeretik, más is az ize, mint a magyar kolbászé, de ha nincs más, az is jó. Most nekem az sem volt sajnos, de a kivánság, az kivánság, paprikás krumpli kellett ma ebédre.

Hozzávalók:

vöröshagyma
paprika
paradicsom
burgonya
fokhagyma
bors
majoranna

Én nagyon egyszerüen szoktam készíteni. A hagymát összevágom, de csak karikára. A paprikát is karikázom, a paradicsomokat negyedelem. Ezeket kevés vajon elkezdem piritani, olyan lesz mint a lecso. Mire kész, addigra megpucolom a krumplit, közepes darabokra vágom. Ráteszem a lecsos alapra a krumplit, annyi vizet öntök rá, hogy félig ellepje, füszerezem. Megkavarom, fedő alatt puhára párolom. Én nem szoktam ezután kavargatni, mert csak törik a krumpli, mászkos lesz, csak rázogatom. Ha tul sok levet ereszt a krumpli (ez főleg ősszel fordul elő), akkor egy tojásból, lisztből és sóból csinálok egy kis hig tésztát és azt kiskanállal beleszaggatom.

Természetesen uborkával tálalom, ehhez valahogy elfogy egy egész üveggel is!

4 comments:

Euthymia írta...

mmmh, lehet csinálok is egyik nap, virslivel szoktam a ködösben is, itt is lehet konzerveset kapni, igen! csinálok!!! :) :)

ORsi írta...

finomnak hangzik, én paprikát-paradicsomot nem szoktam bele tenni. hagymás,-pirospaprikás alapon szoktam csak készíteni. a chorizót én is pár hónapja fedeztem fel mint kolbász´-pótlót. azt figyeltem meg, hogy van olyanfajta, aminek hasonló a magyar kolbászhoz az íze, de sajnos némelyik teljesen más:-(
nekünk a tarhonyás húshoz fogy el mindig egy üveg uborka;-)

Pyry írta...

Hmm..éppen azon agyaltam, hogy ilyen egyszerű receptet nem rakok ki...kirakjam külön az SLC-s változatot, vagy írjam meg kommentben? :)

ORsi írta...

pyry, írd meg külön;-)
itt minden egyszerü receptnek helye van.

Megjegyzés küldése