2010. május 3., hétfő

Cukkíni lepcsánka

Most, hogy beindult a főzőcskézés itt, eszembe jutott, hogy a lapszélen régen egészen sok kotyvasztást osztottam meg a T. Olvasóval. És találtam, hogy hogy nem egy újabb cukkínis étket. Úgy látszik, mi nagyon szeretjük ezt a zöldséget.

És mivel Csilla már tett fel egy tócsnis, lepcsánkás (bocs, Macok) receptet, ezért gondoltam, itt van ez a cukkínis változat hozzá, ha valakinek van kedve megkóstolni.

Ez annyira kínos, én sosem követem a recepteket, főleg nem méricskélek, de talán azért nem okoz majd gondot senkinek legyártani az amúgy sütőtök lepcsánkát…

Szóval:

-pár darab cukkíni (sütőtök)

-néhány szem burgonya

-tojás (2)

-fűszer

-snidling

-petrezselyem

-marék tökmag

-a sütéshez olaj

-fokhagyma

-tejföl

-gyömbér

A cukkínit és a krumplit is lereszeltem és a levét jól kinyomkodtam.

Megfűszereztem, egy kis petrezselymet és snidlinget is aprítottam bele, majd hozzákevertem 3 tojást (kis gyömbért is reszeltem bele, de ezt nem ide kell!!!!!).

Egy marék tökmagot megpirítottam, összedaráltam és beleöntöttem a masszába.

Jól összedolgoztam és addig a serpenyőben kevéske olajat hevítettem, majd egy merőkanálnyi adagot szétnyomkodtam egyenletesen, 5-7 percig sütöttem. Egy fedőre kiöntöttem, majd óvatosan visszacsúsztattam, hogy a másik oldala is megsüljön.

Azon melegében, fokhagymás, borsos tejföllel leöntöttem és meg is ettük, míg sült a második lepényke. Ez nálunk így megy, palacsintát, lepcsánkát, rántott dolgokat mindig a konyhában állva esszük iziben, mert valahogy ez valami betegség nálunk.

A gyömbért persze nem a masszába kellett volna reszelni, hanem a tejfölbe, de hát néha előfordul az ilyen félrereszelés...



És egy kis kiegészítés a kotyvasztáshoz:

A recept eredetije a 2007. január harmadikán megjelent Nők Lapjában volt. Ott sütőtököt írnak, de nyáron annak nincs szezonja, ezért került bele a cukkíni. A gyömbért a tejfölbe kell reszelni, nem a masszába, (ez szeleburdiság kérdése), valamint 2 tojás és 2 fehérje az előírás szerinti adag bele. És nagyon finom!!!!

1 comments:

Névtelen írta...

Ha a tojásfehérjét felverjük habbá akkor a lepcsányka sokkal lazább lesz!!!
Én szoktam bele reszelni 1 répátis + 1 hagymát is!

Megjegyzés küldése