2010. május 28., péntek

sajtkrémes újkrumpli - neue kartoffeln mit kalorien

aki még nem látta eszternél a receptet és éppen fogyókúrázik, ne is nézze meg és olvasson tovább, hanem tüzze ki maga elé célul, hogy ha majd sikeresen túljut a diétás napokon elkészíti. ideális esetben még az újkrumpli szezonban, mmert ugye ez a fö alkotó eleme. én kicsit váltorztattam a recepten és nem a keleties füszererezést vettem át, hanem kicsit magyarosítottam – véletlen csupán, hogy a tálalás is magyaros lett, de az is lehet, hogy a freud bácsi vezérelte kezemet a fényképezéskor.  

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         két személyre 12 kis újkrumplit alaposan megmostam, megsikáltam, majd egy serpenyöben megolvasztott vajon (egy jó nagy ek) megforgattam, forróvízzel felöntöttem (ujjnyira lepte el a víz a krumplikat), sóztam, hozzáadtam 4-5 újfokhagymacikket és 15 percet fedö alatt jó fél puhára föztem. ekkor adtam hozzá 1 dl tejszínt és 10 dkg philadelphia-krémsajtot, örölt chilit, frissen örölt fehérborsot, egy kávéskanál reszelt citromhéjat. összeforraltam, majd letakarva a föorró tüzhelyen 10 percet állni hagytam. tálaláskor sok petrezselyemmel megszórtam.  bünbeesés, pedig én redukáltam a kalóriabomba-összetevöket, de érdemes kipróbálni, mert nagyon finom.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         eine wahre kalorienbombe, aber superlecker, wobei ich das ursprüngliche rezept von eszter etwas “kalorienreduziert” habe.

man nehme für 2 personen 12 kleine neue kartoffeln. diese waschen und mit einer gemüsebürste reinigen. in einer pfanne ein el butter erhitzen und die kartoffeln darin wenden, so viel heisses wasser dazugeben, dass die kartoffeln ca. “fingerhoch“  mit wasser bedeckt sind (wie sagt man das  eigentlich?), salzen, 4-5 frische knoblauchzehen in scheiben geschnitten dazugeben und zugedeckt ca. 10—15 minute (je nach kartoffelgröße) etwas mehr als halbgar kochen. 1 dl sahne und 100 g philadelphia, chili, frisch gemahlenen weissen pfeffer und die abgeriebene schale einer zitrone dazugeben. kurz aufkochen lassen und zugedeckt auf der ausgeschalteten herdplatte 10 minuten stehen lassen. beim servieren mit viel frischer petersilie bestreuen.

0 comments:

Megjegyzés küldése