2010. május 2., vasárnap

paradicsomleves - másként

mai ebédünk eleje így nézett ki bio-glutén és tejmentesen.

galgahévizi ( http://www.gaiaalapitvany.hu/galgafarm/bemutatkozunk.html ) kirándulásunkról, a biofarmról hoztam pár üveg paradicsomlét.
ebből egyet belezuttyantottam egy lábosba. tettem bele borsot, szárított petrezselymet, sót és mézet ( mi édesen-sósan szeretjük ). fontos, hogy nem főztem, csak összekevergettem!
belevalónak viszont főztem kölest.
így:
3 csésze vizet felforraltam, abba 1 csésze kölest
sót,
kis zsiradékot ( vajat ha nem vagyunk tejmentesek, azzal a legfinomabb ) tettem bele.
kb. 10 perc alatt fő meg.
forrón beleraktam a hideg paradicsomlevesbe.

nagyon finom.
a köles nagyszerűen használható levesbetétnek tészta helyett, egészséges, és nagyon finom.

az igazi paradicsomleves majd nyáron lesz, amikor a friss paradicsomot lepréselem ( remélem lesz addigra gyümölcsprésem, ha nem, marad a gyümölcscentrifuga ), tele friss tápanyagokkal, enzimekkel, mindennel, ami csak kell :))

jó étvágyat!

és bocsánat, mire megláttam, hogy elindult a blog, addigra elfogyott, legközelebb pótolom a képeket!

1 comments:

ORsi írta...

el tudom képzelni, milyen jó lehet a paradicsomlevesbe a köles! nem is értem, miért nem jutott eszembe. ki is fogom hamarosan próbálni!

Megjegyzés küldése