2010. május 6., csütörtök

Pikáns csirkefalatok márványsajtos szósszal

Ez a receptet ha jól emlékszem Stahl Judittól lestem el, kiváló vendégváró, mert nagyobb mennyiségben is gyorsan, és könnyen elkészíthető. Nem vagyunk nagy sörivók, de ehhez azért erősen illik egy jó hideg sör (ha már úgyis ki kell bontani egyet a recepthez).

Hozzávalók:
-1 és 1/2 kg csirkeszárny
-3 deci ketchup
-4 gerezd fokhagyma
- kb. 1/2 deci sör
-só, bors, oregánó

A krémhez:
- 10 dkg márványsajt
-1,5 dl tejföl

A csirkeszárnyakat feldaraboljuk, a ketchuphöz hozzáöntjük a sört, bele a fokhagymanyomón át tört fokhagymát, fűszereket. Kicsit csípős, pikáns szószt kapunk így. A szárnyakat beleforgatjuk, majd egy sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük (én a hagyományos, nagy, lapos tepsit használom rá.) A sütőt 220 fokra előmelegítjük, majd 20-25 perc alatt készre sütöm a húsokat. Az első öt percben le lehet borítani alufóliával, hogy biztosan átsüljenek a szárnyak.

Közben a krémet is megcsinálom cirka 2 perc alatt: a márványsajtot egy villával összetöröm, hozzáteszem a tejfölt, jól összekeverem, majd be a hűtőbe. Mi friss kenyérrel esszük, és kézzel-lábbal, mert ezt nem lehet másképp. Utána hátul az udvarban slaggal leverethetjük magunkról a ragadós szószt és krémet... :)))

Jó étvágyat hozzá!

1 comments:

Afromagyar írta...

En egyszer ugy csinaltam hasonlot, hogy cola, ketchup es szojaszosz keverekeben marinaltam a csirkeszarnyat, es ugy sutottem ki. Finom volt!

Megjegyzés küldése