2010. május 8., szombat

fehér csirág csöben sütve - spargelgratin

nagyon el vagyok maradva a receptekkel, a spárgásokkal föleg, pedig szüntelenül vannak. egyik jobb mint a másik. ahhoz képest, hogy éveken keresztül ugyanazon az egyféle módon készítettem, már lassan könyvet írhatnék az éven kipróbált spárga-receptekböl. annak a bizonyos egyfélének mentségére szolgáljon, hogy az nagyon finom.  ma estére csöben sült spárga készült, sajttal a tetején. csak egy kicsit votl macerás, de igazán  megérte.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         1 kg spárgát meghámoztam, 4-5 cm-es darabokrra vágtam és egy kiolajozott tüzállóformában/ kistepsiben alufóliával lefedve 20 percet 200 °C-on sütöttem. ezalatt elkészítettem a szószt: egy kis fej salottát kevés vajjon megdinszteltem, 1  dl fehérborral felönöttem, 2 percet forraltam, hozzáadtam 1 dl zöldség-alaplevet, 2 dl tejszínt, majd 3 percet kis lángon forraltam. sóztam, borsoztam, szerecsendiót erszeltem bele, majd egy kevés hideg vízben elkevertem 1 tk keményítöt, amelyet a szószhoz adva további egy percet forraltam. a spárgát kivéve a sütöböl, 15 dkg csíkokra vágott fekete erdei sonkával megszórtam, a szósszal leöntöttem, majd a parmezánnal megszórva további 20-25 percet sütöttem. újkrumplival tálaltam.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         dieses jahr bin ich extrem experimentierfreudig, was spargel anbetrifft. heute kam ein wunderbarer spargelgratin auf den tisch, mit frischen frühlingskartoffeln….hmmmm… das war wieder mal sehr-sehr lecker.

1 kg weissen spargel schälen, in 4-5 cm stücke schneiden und in einer feuerfesten form ca. 20 minuten bei 200°C mit alufolie zugedeckt backen. in der zwischenzeit die soße zubereiten: eine schalotte klein schneiden in etwas butter glasig dünsten, mit 1 dl weisswein aufgießen und 2 minuten köcheln lassen, dann 1 dl gemüsebrühe und 2 dl sahne dazugeben, weitere 3 minuten köchel  lassen. salzen, pfeffern, muskatnuss dazugeben. 1 tl speisestärke mit etwas kaltem wasser glatt rühren und zu der heissen flüssigkeit geben, einmal aufkochen lassen.

die soße auf die halbgegarte spargel geben, ca. 150 g schwarzwälder schinken in streifen geschnitten darauf verteilen, mit parmezan bestreuen und weitere 20-25 minuten goldbrauch backen.  

0 comments:

Megjegyzés küldése