2010. május 6., csütörtök

Raguleves

Legalábbis én így hívom a mindent bele levesemet. Lássuk hogyan készül:

Hozzávalók (egy nagy fazék leveshez):

-2 csirkecomb, vagy csirkefarhát, csirkenyak, pulykanyak, ami éppen van otthon
-egy csomag petrezselyemzöld
-4-5 nagy sárgarépa
-1-2 fehérrépa
-1 közepes fej vöröshagyma
-fél karalábé
-1 közepes doboz konzerv borsó
-3-4 közepes krumpli
-vegeta, fekete bors: őrölt és egész

Előkészítés:


Meghámozom a zöldségeket, és felkarikázom , kockázom őket (ez ízlés kérdése hogy ki milyen alakúra vágja őket) A hagymáról csak a héját húzom le.

Elkészítés:

Fogok egy hatalmas fazekat, belepakolom a husit, zöldségeket, kivéve a krumplit. Szórok rá legalább 1-2 evőkanál vegetát, őrölt borsot, és 5-6 szem egész fekete borsot. Felengedem vzzel úgy, hogy bőven ellepje a husit . Én nem szoktam rá fedőt tenni, így azzal számolok, hogy a lé egy része majd elfő. Nekiállom főzni nagy lángon, és amint nekiáll fehér habot produkálni a tetején, azt lekanalazom egy külön pohárba. Erre nagyon kényes vagyok, addig állok ott, amíg keletkezik a hab, és igyekszem mindet eltávolítani. Ez még a forrás előtt van, ha a forrás után állok neki, akkor már nem jó, mert belefő a hab, és azt nem szeretem, mert az az elméletem, hogy attól zavaros lesz a leves. Ha felforr, akkor leveszem közepes lángra, és főzöm jó sokáig, hogy minden megpuhuljon rendesen. Mikor már majdnem kész, hozzáadom a felkockázott krumplit is, annak nem kell sok hogy megpuhuljon.


Kiegészítés:

A krumpli hozzáadása után is kóstold meg a levest, mert könnyen lehet hogy sótlan lesz, bár az is igaz, hogy azon lehet segíteni.

0 comments:

Megjegyzés küldése