2010. május 5., szerda

a tökéletes kenyér – öregtésztával, kenyérsütögéppel

na akkor most elmesélem, miért nem szoktam néha éjfél elött nyugovóra térni.  az egész úgy kezdödött, hogy egyik este gyanútlanul rákattintottam doctor pepper blogjára, annak is tökéletes kenyér címzetü bejegyzésére. gondoltam, ha már doctor pepper így áradozik róla, moha ilyen jól megcsinálta, limara pedig ilyen jól kitalálta, nos akkor rajtam sem fog kifogni ez a tökéletes kenyér. üsse kö, én bizony megsütöm.     

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

a fenti állapot  eléréséhez elözö nap este meg kellett tenni az elsö lépéseket és összeállítani az öreg tésztát:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

a sütés napján már csak az öreg tészta egy részét kellett összekeverni ezzel-azzal, átdagasztani párszor, lefedve pihentetni ill. kelni hagyni kétszer 25 percig, egyszer még 45-55 percig. ekkor már be is lehet kapcsolni a sütöt. az eredeti recept szerint robotgéppel kellene dagasztamni, pihentetni. mivel nekem a fenti receptek kissé munka- és idöigényesnek tüntek, kikísérleteztem egy kenyérgépsütös variációt, amelyikhez csak el kell készíteni az öregtésztát elözö nap, majd másnap abból 20-25 dkg-ot a kenyérgépbe tenni a következök kíséretében:

25 dkg öregtészta

1,5 dl langyos víz

1 kávéskanál cukor

14 gr friss élesztő

40-45 dkg BL 80 liszt (én felesben szoktam teljeskiörlésüt és simát)

80 ml víz

csipet aszkorbinsav

1 púpos teáskanál só

2 evőkanál olaj

(az utóbbi négy hozzávalót egy kis pohárban szoktam összekeverni)

2 evőkanál burgonyapehely

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

kenyérsütöben, normál programon dagasztattam és süttettem.  az  állaga hasonlít az általunk ismert kenyéréhez, kellemes ízü, 3-4 napig fogyasztható kenyér. szoktam hozzá magvakat is tenni, szárított paradicsomot, mikor mi van kéznél. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

1 comments:

Unknown írta...

Ez remek, bár most is megy a gépem, de el fogom készíteni a kenyérsütős változatot! Esetleg az öregtésztáról is tudnál irni?

Megjegyzés küldése