2010. május 2., vasárnap

Csirkemell Dubary módra, ahogy én készítem

Mindig gondban vagyok, ha a kajáról van szó. Legyen sok, ízletes, gyors, mert hamarosan valamelyik gyerek "éhen fog halni" (főleg Dávid). Egyik nap tényleg nem volt kedvem főzőcskézni, viszont voltunk jó sokan. Eszembe jutott az egyik kedvencünk, csirkemell Dubary módra. Hol karfiollal, hol brokkolival készítem, mikor mi van otthon.

Csirkemell Dubary módra

Csirkemell Dubary módra:

A csirkemelleket besózzuk és vajon megpiritjuk mindkét oldalát. Besamell mástást készítek. A karfiolt (brokkolit) előfőzöm ha frissel készítem, fagyasztottal nem kell semmit tenni. A csirkemelleket tepsire helyezem egymástól kicsi távolságra. A zöldséget a tetejére teszem megszórom egy pici borssal és fokhagymaporral és besamellmártással alaposan nyakonöntöm a csirkéket. Kb. 40 perc alatt kész, a végén még pirithatunk a tetejére egy kicsi sajtot is. Közben elkészíthetjük a rizst vagy a sültkrumplit mellé.

Én most petrezselymes rizzsel készítettem, mert gyorsabb volt. Arra gondoltam, hogy marad még másnapra is Gyuszinak ebédre, hát nem maradt. Szinte kitörölték a tepsit is. Szerintem tötyögve el lehet készíteni kb. 1 óra latt.

6 comments:

ORsi írta...

azért nagyon jó, hogy senki nem halt éhen. még sosem készítettem, de megjegyzem, mert nálunk is nagypon be fog jönni, az tuti.

Pyry írta...

Azt valaki leírja hogy a besamelt hogy kell csinálni? :)

Unknown írta...

Pyry: én vajon piritom egy picit a lisztet, tejjel felöntöm és forralom, füszerezem, ebben az esetben csak borsot szoktam beletenni. Nagyon finom, selymes ize van!

Pyry írta...

Köszi :)

Már csak a miből mennyi hiányzik nekem :D
Bocsi hogy ennyit kérdezek :)

Csilla írta...

Jaj, megpróbálom! Bár fogalmam sincs a mennyiségekről, mert mindig csak ugy csinálom. Annyi biztos, hogy a vajat bőven kell adagolni, a liszt-vaj keverék folyós legyen. Talán hétvégén csinálok és akkor irom a mennyiséget! Jaj Pyry, bocsi, ne haragudj!

Pyry írta...

Jaj semmi gond, annyira nem fontos ám, emiatt ne fájjon a fejed. :) majd ha legközelebb csinálsz jussak eszedbe aztán megírod amikor ráérsz. :)

Megjegyzés küldése