2010. május 28., péntek

Fonott kalács

Két napraforgókenyeret akartam sütni, csak a fiúk is gyúrni akartak és egyik napraforgókenyér tésztából fonott kalács lett. .

Emlékeztem hogy amikor a napraforgókenyér talán eredeti készítőjének az oldalán jártam, láttam nála valami fonott kalácsot. Azt próbáltam csak úgy emlékezetből leutánozni a maradék tésztámmal. Nektek azért csak megkerestem a linket. Ott mákkal van meghintve. Nekem tetszik. És nagyon finom. Felszeleteltük és mindenki a kedvenc lekvárjával fogyasztotta vacsorára.
Hozzávalók:
- 70 dkg liszt
- 250 ml tej
- 125 ml olaj
- 2 tojás
- 4 dkg élesztő
- 1 tk. cukor
- 2 tk. só
Akinek van kenyérsütőgépe, dagaszthaja, kelesztheti ott!
A készrekelt tésztából egy kis gyúrnivalót adtam a fiúknak majd a maradékot két részre osztottam, egyik legyen nagyobb.
Mindkét részt három részre osztottam, kinyújtottam hosszabbacska alakra, megkentem vajjal és felsodortam.
Majd a 3 egyforma felsodort csíkot hármasfonással összefontam. A nagyobbikat alapnak használtam a kisebbiket pedig ráhelyeztem. Tojással megkentem, és 18o fokon légkeveréses sütőben aranysárgára sütöttem.

0 comments:

Megjegyzés küldése