2010. május 3., hétfő

Bolond Briós

A történet úgy kezdődött, hogy a kislányom(4 éves) reggel a szépenkérős hangján megkérdezte:
-Anya, sütsz nekem valami finomat, mile hazajövök az oviból?
-Mit süssek neked?
- Hát, olyan édeset, ami bliós, de olyat, amit még senki-senki nem sütött soha jó? És legyen benne cokoládé is! És legyen egy kicsit bolond is, jó?

Nem kérdeztem rá, mit ért a bolond alatt, úgy gondoltam szabadjára engedem a fantáziámat és megalkottam a Bolond Briós-t. Ha bárki látott, olvasott, hallott hasonlót, az a véletlen műve, teljesen az én szellemi termékem a végeredmény! a recept alapja: Limara vaníliás briósa
További szíves felhasználásra. :)

Hozzávalók:
30 dkg búzaliszt
5 dkg darált mák
2 zacskó vaníliás cukor
csipet só
3-4 ek cukor
1 tojás +1 sárgája
2 ek. olaj
1,5 dl langyos tej
1,5 dkg élesztő

A tejből, cukorból, élesztőből és 2 kanál lisztből kovászt készítek, magyarán összekeverem és 15 percig, langyos helyen hagyom jól felfutni. ezután az összes hozzávalót a dagasztógépbe dobálom és 20 percig dagasztatom. Rugalmas, lágy, de nem ragadós tészta a végeredmény. Duplájára kelesztem, majd 8 egyenlő részre vágom, a darabokat egyenként ovális formára nyújtom. Megkenem vajjal, megszórom cukorral, kakaóporral, megint cukorral, majd szorosan feltekerem és félreteszem. Ha kész az összes, az elsővel kezdve egyenként megsodrom és csigabigára feltekerem. a végét ellapítom és aláhajtom, így nem fog szétesni sütéskor. Sütőpapíros, vagy kikent tepsibe teszem őket, helyet hagyva a kelésnek és ismét duplára kelesztem, de max. 45 percig. Megkenem tojássárgával és 180C-re előmelegített sütőbe teszem, 20 percre. :)) A mák miatt sötétebbnek tűnik a teteje, de nyugi! nem égett meg! :))
Mivel nekem itthon nincs és nem is lesz előre cukrozott kakaópor, ezért főzősből készült, de nyilván előre cukrozott, instant kakaóból is el lehet készíteni, ez esetben persze nem kell alá-fölé cukrozni.


Legközelebb tuti teszek bele mazsolát, de még inkább aszalt szilvát, aszalt sárgabarackot, felaprózva. A kakaó helyett pedig reszelt, vagy kenhetőre puhított étcsokoládét :))
De így is szuper finom lett, a teljes tepsi tartalma 2 órát élt összesen... :))

3 comments:

Unknown írta...

macsek: Mennyi élesztőt kell beletenni?

Macsek írta...

óóó bocsánat :) 1,5 dkg
javítom! és köszönöm :)

Unknown írta...

Megsüttem, köszi, fini lett, az első tepsi eltünt valahol még a konyhában, a második most sül. :)))

Megjegyzés küldése