2010. május 17., hétfő

Brinjal and potato curry

Olyan jó dolgokat találok a zöldségesnél, most például ezt a green brinjal-t, (zöld)padlizsánt. És, ha már találtam, akkor valami helyi receptet is kerestem hozzá. Csak óvatosan a fűszerezéssel, mert eléggé halálosan csípős lett...

-3 padlizsán

-3 közepes krumpli

-2 paradicsom

-curry levél

-1 közepes hagyma

-1 kanál kókusz por

-1 teáskanál gyömbéres-fokhagymás fűszerkeverék

-1 teáskanál piros csípős paprika por

-só ízlés szerint

-0,5 teáskanál turmeric

-olaj

-0,5 l víz

Az olajon megpirítom a felszeletelt hagymát és hozzáadom a paradicsom darabokat is. Kicsit feljebb veszem a lángot és fedő alatt párolom, amíg a paradicsom jó puha nem lesz.

Hozzáadom a felaprított zöld padlizsánt, a krumplit és a fűszereket is. Jól összekeverem, felöntöm fél liter vízzel és fedő alatt 20-25 percig összefőzöm.

Köretnek jó hozzá a rizs, de mi chappathi-t ettünk és majd’ meghaltunk, olyan csípős volt valamitől.

Ezt a receptet még át kell dolgozni, úgy érzem, mert én szeretem a csípős falatokat, de ez nekem is hoooot volt!


2 comments:

ORsi írta...

mi az a turmeric? és milyen a curry levél?

Euthymia írta...

Szia, ide elfelejtettem beírni a wiki-hez mutató linket. itt van magyarul, kurkuma az a turmeric :) :) mindent beszínez :) http://hu.wikipedia.org/wiki/Kurkuma

Megjegyzés küldése