2010. május 2., vasárnap

Linzer-darálós süti

Télen mikor Magyarországon voltunk, akkor drága Anyóskámnak ujságoltam, hogy megint csináltam darálós sütit, és hogy természetesen rekordidő alatt elfogyasztotta a család. Valahogy szóba került már megint az a fránya linzer. Erre tanácsolta ő, hogy a darálós keksz receptjéből csináljak linzert. Mivel nagyon finom a süti (állítólag), drága Icuskámtól kaptam ennek a receptjét is, ezért gondoltam, hogy valóban jó lehet, de bizony annyi minden történt az utóbbi hónapokban, hogy én bizony el is felejtettem kipróbálni a sütit.

Délelőtt előkaptam a receptet, mert ugy emlékeztem, hogy ennek a sütinek is állnia kell a hütőben sütés előtt. Gyorsan kikevertem és a pogácsa mellé betettem a hütőbe.

Délután nekiláttam a sütögetésnek, és bizony tényleg nagyon finom lett, bár bevallom csak ma reggel jutott eszembe, hogy megkóstoljam. Viszont kicsiny családom minden tagja tele szájjal mászkált egész délután, este.

linzer

Barnust kérdeztem, miután betömött egy linzert a szájába:

- Barnuskám! Finom a süti!

- Aha, naon! - Vigyorogva bólogat és tovább nyargal. :)))

Linzer (darálós keksz)

Hozzávalók:

- 70 dkg liszt

- 37,5 dkg margarin

- 25 dkg cukor

- 4 egész tojás

- 2 csomag vaníliás cukor

- 1 1/2 csomag sütőpor

- csipet só

- citromhéj izlés szerint

Elkészítés:

A hozzávalókat alaposan összekeverjük, majd az eléggé ragadós tésztát a hütőbe tesszük pár órára, de még jobb, ha egy napra.

Akkor jó, ha kemény a tészta, mert csak ugy lehet igazán formázni. A husdarálókhoz kapható formákon átnyomva tetszőleges formákat süthetünk ki, vagy linzer formákat szaggatunk ki, majd sütés után lekvárral összeragasztjuk a két lapot.

1 comments:

ORsi írta...

ilyen szép barackos linzert sem ettem ezeréve. sütni meg pláne még nem sütöttem. ennek is eljött az ideje;-)

Megjegyzés küldése