2010. május 2., vasárnap

Madártej

Hozzávalók: tej, tojás, cukor, vaníliáscukor, liszt

A tejet felteszem a tüzhelyre, lassan forrásig melegítem, vaníliáscukorral ízesítem. Közben a tojásokat óvatosan szétválasztom. A sárgákat általában annyi kanál cukorral keverem össze, ahány tojást teszek bele, majd ugyancsak annyi evőkanál liszttel keverem simára, amennyi tojásból készítem (szerintem egy liter tejhez elég 2 db tojás). Ezt félreteszem. Keményre verem a tojások fehérjét kevés cukorral, de azért annyit teszek bele, hogy édes íze legyen. Mikor forr a tej, akkor lejjebb veszem alatta a tüzet és evőkanál méretű galuskákat teszek a tejbe. Vigyázat, mert ezek a galuskák megnőlnek. Pár perc után megfordítom őket, majd kiveszem egy tálba. Mikor elfogyott a tojásfehérje, akkor a tojássárgás keveréket kicsit felhigítom hideg tejjel, majd beleöntöm a forró tejbe, forrásig főzöm. Óvatosnak kell lennünk, mert ekkor már nagyon könnyen odakozmálhat az alja. Még forrón, óvatosan beleöntjüka tálba (szépen fel fognak emelkedni a megfőlt galuskák) és eldugjuk, hogy ne forrón egye meg a család.

Képekben:

madártej1

madártej 2.

madártej3

Ti hogy készítitek el?

1 comments:

ORsi írta...

ha hiszed, ha nem, én még ssem készítettem. legföbb ideje;-)

Megjegyzés küldése