2010. május 9., vasárnap

Paneer Kurchan

Apró hasonlóság van az indiai és a magyar konyha között, mégpedig a csípős fűszerek, néhány alapfűszer és a paprika használata, és talán ebben ki is merül.

Hogy melyik finomabb, csípősebb, azt mindenkinek magának kell eldönteni, de én mindkettőt kedvelem (Tib a vadfűszeres dolgokat nem annyira szereti), sőt a ködösbeli falatokat is kedvelem, pedig sokan arra semmi szépet nem mondanak. Meg lehet találni ott is a finom ebédet, reggelit, vacsorát, de most maradjunk az indiai ízeknél, ha most éppen India az aktuális szállásadónk.

Együnk egy kis panirt :)

Na, nem kell megrémülni, nem a liszt-tojás-zsemlemorzsa kombinációra gondoltam, bár az sem rossz, hanem egy sajtszerűségre, ami itt elég népszerű. Majdnem olyan mint a tofu, csak nem szójatejből készül. De most nem akarnék a paneer készítésébe belemenni, arról esetleg majd később (vagy nem).

A Culturama magazinban találtam a receptet és alig vártam, hogy elkészítsem.



Paneer Kurchan

-800g felkockázott paneer (panir - sajtfajta) (csak 400 grammot tettem bele)

-1 kanál aprított fokhagyma

-2 felszeletelt hagyma

-felszeletelt kaliforniai paprika (eredetileg felet írnak, de az szerintem nagyon kevés én kettőt tettem bele)

-150 ml paradicsompüré

-2 kanál hagyma és paradicsom por (na, ilyet nem tettem bele)

-csipet garam masala por

-apóra vágott koriander levél

-só ízlés szerint

-2 kanál olaj

A felmelegített olajhoz öntöm az összeaprított fokhagymát és kicsit pirítom, hozzáadom a hagymát, a paprikát majd párolom, pirítom amíg világosbarna színe nem lesz.

Ráöntöm a paradicsompürét (én adtam hozzá egy fél korty vizet is) és fűszerezem, egy pillanatra erős lángon hagyom főni és végül belekeverem a panner-t (sajtot) és pár percig lefedve hagyom átrottyanni.

Igaz, a recept nem írt hozzá semmi köretet, azért én főztem hozzá egy kis rizst, bár szerintem pirítóssal is finom lehet, sőt talán még magában is.

Az íze olyan volt Tib szerint, mint a lecsóé (végül is van benne paprika, paradicsom és hagyma is), nekem kicsit a paradicsomos töltött paprikára hasonlított, finom volt :)

Remélem, neked is ízlik majd!!



2 comments:

Macsek írta...

Karí recepted nincs véletlenül? :))

Euthymia írta...

nincs még, mert a főzőtanfolyam még nem kezdődött el, amit az újságból találok recept, azt próbálom ki. Bár a főzőtanfolyam is ázsiai lesz, nem simán INDIAI, hanem vegyes, mixes lesz, de hát azért majd meglátjuk, jó lenne menni! :)

Megjegyzés küldése