2010. május 20., csütörtök

SAJTOS POGIM

Hozzávalók:

50 dkg liszt
20 dkg vaj
20 dkg sajt + kevés a tetejére
2-3 teáskanál só ízlés szerint
1 tojás+ 1 tojás sárgája
2 szem krumpli (15-20 dkg)
2 púpozott evőkanál tejföl
3 dkg élesztő cukros tejben felfuttatva

Kezdjük a két szem krumpli meghámozásával, felkockázásával és enyhén sós vízben megfőzésével.
Folytatjuk az élesztő felfuttatásával kevés cukrozott tejben. Kb.15 perc elteltével hozzáadjuk a liszthez és hozzáadjuk a további hozzávalókat: puha vajat, az áttört krumplit, tejfölt, 1 egész tojást, sót. Összedolgozzuk és csak végül adjuk hozzá a reszelt sajtot. Jól átgyúrjuk még egyszer.
Én egy órát szoktam pihentetni.
A tészta lágy lesz, de nem szabad plusz lisztet hozzáadni!- én így tanultam.
2-3 cm vastagra nyújtom és pogácsa szaggató hiányában egy kb. 5 cm-es átmérőjű pohár segítségével kiszaggatom őket.
Egyesével bekenem őket a tojás sárgájával és egy kupac apróra reszelt sajt kerül rá.
Sok sok pogi recept közül nekem ez mindig jól sikerül, igazi pihe-puha még másnap is a főtt krumplinak köszönhetően. (persze, ha marad másnapra:)






0 comments:

Megjegyzés küldése