2010. május 24., hétfő

2 céklasaláta

A céklasaláta általában főtt céklából készül, hideg, sós vízben feltesszük főni a céklákat, ha megfőttek, kihűtjük, meghámozzuk, majd a reszelő nagyobb lyukú oldalán lereszeljük. Nálunk most épp 5 nagyobb maradék régi cékla főtt, a reszelt céklát kétfelé osztottam, különböző ízesítésű saláták készültek belőle.
Az első tálba a reszelt főtt céklához 2 gerezd tört fokhagyma és majonéz került. Ezt a salátát nyáron, ha friss (új, fiatal) a cékla, nyers reszelt céklából (ekkor a reszelő kis-lyukú oldalát, vagy elektromos aprítót használva) szoktam elkészíteni, ilyenkor az öntet is kicsit könnyebb, majonéz-tejföl fele-fele arányban, de jó csak tejföllel is. Nagyon finom saláta, köretnek is megfelel húsokhoz, vagy más sült zöldségekhez.

A másik tálba felvágott aszalt szilva és durvára darabolt diót adtam a főtt, reszelt céklához és olivaolajjal öntöttem le. Az aszalt szilva még kicsit rájátszik a főtt cékla kicsit édes ízére, a dió pedig enyhe markánságot hoz bele. (Figyeljünk arra, hogy egyik saláta sem "tocsogós", csak a szükséges mennyiségű öntet kerüljön rájuk.)

2 comments:

ORsi írta...

az elsöt már én is többször készítettem. én teszek bele egy kis olívaolajat és borsot is. ha van kéznél, petrezselymet is. ez az a céklás recept, ami eddig mindenkit (még megátalkodott céklaelutasítókat is) meggyözött arról, milyen finom lehet a cékla. a színétöl pedig mindenki odavan;-)

Csilla írta...

Köszi ezt a két céklás receptet! Nálunk nagy kedvenc a cékla, de eddig csak a hagyományos izesítéssel tálaltam. A változatosság pedig jó!

Megjegyzés küldése