2010. május 3., hétfő

Koreai rákpalacsinta



Néhány hónappal ezelőtt csöppentem egy ázsiai főzőtanfolyamba. Ez abból áll, hogy kéthetente egy fél napra, mi a hat kukta, összegyűlünk koreai házigazdánk, Kim otthonában és a vezényletével hosszadalmas előkészületek után elkészítünk egy általa megálmodott, komplet menüt. Utána pedig lelkesen és villámgyorsan el is tüntetjük.

Ezt az előételt az első alkalommal ismertem meg és rögtön beleszerettem. Mert gyorsan megvalósítható, könnyű és ízletes finomság. Nyári vacsorára, egy íncsiklandó zöldsaláta társaságában, akár önálló fogásként is megállja a helyét.

Hozzávalók 4 személyre:

200 g  apróra zúzott rákhús (Belgiumban a Carrefour láncnál Miette Surimi néven zacskósan kapható). Ha nincs rák, nem kell kétségbeesni,  nyugodtan kiválthatjuk finomra vágott, maradék sült husival, a lényeg, hogy ne legyen nagyon száraz.

4-5 szál újhagyma

1 evőkanál apróra vágott petrezselyem

3 egész tojás

1 evőkanál kukorica keményítő (de liszt is jó)

olaj (repce vagy napraforgó) a sütéshez

  1. A tojásokat felverem és összekeverem a keményítővel.
  2. A hagymákból a szár elágazásáig érő részt tartom meg és vágom lehelletvékony karikákra. A petrezselymet finomra aprítom. (Én ma nem találtam petrezselyemzöldet, ezért korianderrel helyettesítettem. Karakteresebb, frissebb ízt adott neki.)
  3. A tojásos masszába keverem a hagymát, a petrezselymet és a rákhúst.
  4. Az olajjal kikent serpenyőt felhevítem és evőkanállal teszem bele a masszát, majd kb. 5 centi átmérőjű kis palacsintákat formázok belőlük. Mindkét oldalon 1-1 percig, aranybarnára sütöm őket.

A palacsintákat dip szószba mártogatva fogyasztjuk.

A szósz hozzávalói:

3 evőkanál szójaszósz

fél evőkanál szezámolaj

1 teáskanál szezámmag (el is maradhat)

1-2 teáskanál édes chili szósz

1 teáskanál ecet (én cidre ecetet használok, de válasszon mindenki olyat, amilyet kedvel)

1 teáskanál chilipor (fakultatív)




Jó étvágyat!

0 comments:

Megjegyzés küldése