2010. május 15., szombat

LIME PIE



Hozzávalók:

-a tésztához: 400 g darált keksz, 150 g vaj, 45 g porcukor
-a töltelékhez: 400 ml sűrített tej, 4 tojás sárgája, 10 g porcukor, 3 lime leve, 2 lime reszelt héja
- a tetejére: 4 tojás fehérje habbá verve

A tészta hozzávalóit összekeverjük (én egy korty tejet még hozzátettem, hogy jól formázható legyen), és belenyomkodjuk egy torta formába (22 cm átmérőjű) úgy, hogy peremet is kialakítunk neki. 10 percre bedobjuk a sütőbe, utána hagyjuk kihűlni.
A töltelék nagyon egyszerű, a cukrozott sűrített tejet, a lime levét és héját és egyesével a tojás sárgákat jól összedolgozzuk. Az egészet ráöntjük a kihűlt tésztára és újabb 15 percre visszatesszük a sütőbe.
A tojás fehérjékből kevés porcukorral kemény habot verünk,és végül rásimítjuk a süti tetejére.
(Nekem nem esett össze a hab, de a biztonság kedvéért, ha a tojáshabot gőz fölött kevered ki, nagyon nagyon keményre, kizárt hogy összeessen, amikor kihűl.)
Újra visszatesszük a sütőbe, de ez alkalommal csak néhány percre, amíg szépen megpirul a tetején a hab.
Hidegen nagyon finom, ajánlott pár órára hűtőbe tenni fogyasztás előtt.

A párom szerint ez olyan nagyon édes és savanyú is:))) Mindenkinek ízlett és ezúttal fotót sem felejtettem el készíteni róla.



4 comments:

Macsek írta...

Óóóó, ez az egyik kedves süteményem! Nagyon régen csináltam, de őrült finom! :D:D:D

ORsi írta...

de jól hangzik. erröl jut eszembe, hogy van még a hütöben egy kis citromkrémem ;)

Afromagyar írta...

De regota keresem ezt a receptet! Koszonom, koszonom!!!

Csillu írta...

Nagyon örülök, hogy örültök a receptnek!
hurrá!!!

Megjegyzés küldése