2010. május 2., vasárnap

kakaós csiga - kakao-schnecken

ki ne emlékezne gyerekkorunk kakaós csigájára? iskola tejjel. vagy kakóval. de mindenképpen abban a 2 dl-es müanyag pohárban, amelynek a tetején szinte mindig volt egy lyuk, amelyen egy óvatlan pillanatban kibuggyant a tej. vagy a kakaó. és ami mellé olyan finom volt az a bizonyos kakaós csiga. amelyet úgy kellett kívülröl befelé haladva letépegetni és eszegetni. a legjobb és a legkakaósabb a közepe volt. ez az otthon elkészíthetö változat szerintem ma is minden gyereknek bejön. de már csak magunkért is érdemes elkészíteni. én már most örülök, ha arra gondolok, hogy a holnap reggeli irodai kávém mellé fogom majszolgatni.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

a tésztához:

  • 50 deka liszt (fele-fele sima rétesliszt és teljes kiörlésü búza)
  • 7 deka puha vaj (én megolvasztottam a vajat)
  • 2 tk szárított élesztő
  • 3 dl tej
  • 1 tojássárgája
  • 4 ek cukor
  • 1 csipetnyi só

a töltelékhez:

  • 2 ek olvasztott vaj
  • 3-4 ek cukor
  • 3 ek cukrozatlan kakaópor

a tetejére, ha félig megsült:

  • 1 csipetnyi vanília
  • 1,5 dl tej
  • 1-1 ek olvasztott vaj

a hozzávalókat a kenyérsütőben dagasztottam és kelesztettem, majd egy hosszú keskeny, kb. 25×50 cm méretű lappá kinyújtottam. egy evőkanálnyi puha vajjal megkentem a tésztát. a cukrot elkevertem a cukrozatlan kakaóporral, és a tésztára szórtam. szorosan felcsavartam, majd éles késsel 2 cm vastag szeleteket vágtam belőle és egy sütöpapírral kibélelt tepsibe tettem. 30 percig meleg helyen kelesztettem, majd 175 fokra előmelegített sütőben sütöttem készre 25-30 perc alatt. félidőben, amikor már kezdtek színt kapni a csigák, kikaptam a tepsit, és forró tej-vaj-vanília keverékével meglocsoltam őket, majd visszatoltam a sütöbe, hogy szép pirosra sülhessenek.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ein traditionelles ungarisches kuchenrezept. jedes schulkind hat schon mal auf dem weg zur schule eine kakao-schnecken im kleinen laden um die ecke gekauft. zumindest in den 70ern bis 90ern jahren. aber “warum in die ferne schweifen, denn das gute liegt so nah?” – zumindest sind die kakao-schnecken schnell gebacken, falsch machen kann man mit dem hefeteig im zeitalter der brotbackmaschinen eh nicht.
teig für 2 große bleche (ergibt ca. 30 schnecken):
500 g mehl (50%-50% weizenmehl – volllkorn-weizenmehl)
70 g butter (geschmolzen)
2 tl trocken-hefe
3 dl milch
1 eigelb
4 el zucker
1 prise salz
für die füllung:
2 el butter (geschmolzen)
3-4 el zucker
3 el holland-kakaopulver
oben drauf, bei der hälfte der backzeit a tetejére:
1 prise vanille csipetnyi
1,5 dl milch
1-1 ek butter (geschmolzen)
die teig-zutaten in der brotbackmaschine kneten und gehen lassen. den teig ausrollen, mit geschmolzener butter bepinseln, kako-zucker vermischen und darauf verteilen. ca. 30 minuten an einer warmen ort gehen lassen, dann bei 175 °C ca. 25-30 backen, bei der hälfte der backzeit mir der heissen mischung aus milch-vanille+butter begießen und fertigbacken.

7 comments:

Euthymia írta...

juj, ez pont úgy néz ki, mint a nagymamám kakajóscsigája :) annak a receptjét nem tudom sajnos.

ORsi írta...

euthymmia, akkor szerintem ez pont az;-)

Biró Ági írta...

Sziasztok!
A gyerekek már egy ideje mondogatják, hogy ők úgy ennének olyan kakaóscsigát mint amit Mo-on lehet venni.Én tegnap megpróbálkoztam evvel a receptel: NAGYON szuper és egyszerű és fincsi!! Köszönöm
Ági

ORsi írta...

ági, de jó! nagyon örülök:-)

Biró Ági írta...

ami a legjobb, hogy nem is tudtam, hogy a kenyérsütő gépem képes ilyen szuper dolgokra mint tészta keverés és keltetés :-)
Mindent beledobáltam és másfél óra múlva már lehetett is a tésztát nyújtani! nagggyon profi :-)

ORsi írta...

látod-látod. én is emiatt szeretem nagyon.

Unknown írta...

ORsi, ez remek lett, csak egy baj van vele, nekünk ez a mennyiség kevés lesz. Nem baj, legközelebb, mondjuk holnap, duplaadag ugrik a kelesztőbe!

Megjegyzés küldése