2010. május 27., csütörtök

Csirkemell füstölt bacon köntösben


Gyerekeim egyik kedvenc eledele. Én is szeretem, de nem is csak a jó kis füstös íze miatt, hanem  mert ripsz-ropsz készen van.

Négyünknek két csirkemell filét vásárolok. Vékony darabokra vágom őket és nagyjából olyan méretűekre, mint a baconszeletek (úgy 14-16-ból szoktam kijönni). Lehet gazdagítani sajt- vagy hosszában elmetszett csemiubi szeletekkel is, én a múltkor friss  bazsalikom leveleket raktam a húsra és úgy tekertem össze. Fogpiszkálóval rögzítem valamennyit és kissé kivajazott, vagy olajozott edényben gyorsan megpirongatom a csirkés felüket.  Mielőtt bedugnám őket a 180 fokra előmelegített sütőbe, öntök alájuk egy kis vizet (vagy egy kis száraz fehér bort) és melléjük dobok kísérőnek egy kakukkfű ágacskát. Végezetül alufóliával lefedem az edényt és 40 percig sütöm. Az utolsó öt percre leveszem róla a fóliát.

Krumplipürével nagyon finom. De ORsi mesés spárga receptjein felbuzdulva elhatároztam, hogy legközelebb vajspárgával próbálom ki.

2 comments:

ORsi írta...

ezt mi is nagyon szeretjük. én annyiban másként csinálom, hogy a csirkemelleket tekerem be bacon-be, kiolajozott tepsiben sütöben sütöm 30-40 percet. nem is sütöm elöre, így is megpuhul és a bacon nem hagyja kiszáradni. számolj majd be a spárgás variációról ;)

Anna írta...

Nagyon guszta! Biztosan finom is.

Megjegyzés küldése