2010. május 2., vasárnap

Vaníliás kifli

Mindenkinek nagy kedvence volt gyerekkorában - legalábbis szerintem :) Szóval úgy döntöttem megsütöm egy kis nosztalgiából :) Nagyon egyszerű u.h szintén ajánlatos mindenkinek ;)

A lisztet a porcukrot, a vaníliás cukrot, a sütő port és öt tojás sárgáját összekeverünk (a recept eredetileg főtt tójás sárgáját írta, de én nem szarakodtam vele, így is ehető lett, valamint egy egész citrom levét, de ezt citrálal pótoltam, nem tudom mi van ha kimarad - sztem semmi :) és 25 dkg margarint összekeverünk, majd az így készült "maszlagot" összegyúrjuk. Nincs más tennivaló, csak kinyújtani és kis kifli formákat formázni, majd 180 fokos sütőben 10-15 percig sütjük - lehetőleg ne kapja meg a tetejét, nem az a cél, hogy szép szine legyen, így a tojás sárgáját is hagyjuk le a tetejéről ;) Sápadtan az igazi, majd mehet rá a porcukor és már kész is ;)

40 perc alatt össze tudtam hozni egy adagot :)

50 dkg liszt
1 cs. vaníliás cukor
15 dkg porcukor
25 dkg margarin
5 tojás
1 citrom leve

1 comments:

ORsi írta...

ó igen, a békebeli vaníliás kifli!

Megjegyzés küldése