2010. május 23., vasárnap

sült spárga medvehagymás sült krumplival - gebackener spargel mit überbackenen bärlauch-kartoffeln

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

tudom, hogy már vége a medvehagyma-szezonnak, de a spárga-szezon szerencsére még tart (itt június 24-ig). és különben is, hátha rajtam kívül más is készített medvehagymapesztót vagy tett el pár csomagot a mélyhütöbe. medvehagyma híján pedig használhatunk bátran fokhagymát is, ha találunk a piacon friss fokhagymát, azzal is nagyon finom lesz. hasonló méretü krumplikat válogassunk és sikáljunk le alaposan, majd  fözzünk kb. 10 perc alatt sós vízben félpuhánál kicsit puhábbra. hagyjuk kicsit kihülni, majd vágjuk öket keresztbe és egy kis kanállal óvatosan vájjuk ki a közepüket, úgyhogy csak egy max. 1centis perem maradjon. a kivájt belsöt apróra felvágjuk és összekeverjük egy tejföllel, 10 dkg gorgonzolával és egy marék apróra vágott medvehaggymával (vagy két szétnyomott fokhagymacikkel), sózzul, borsozzuk és visszakanalazzuk a krumlifelekbe. elömelegített sütöben kb. 25-30 perc alatt 180 °C-on aranysárgára sütjük.  a sült krumplit akár egy szelet húshoz is el tudom képzelni. vagy egy salátával föétkezésként.

a sült spárgához a fehér spárgát meghámoztam, sóztam, borsoztam, meglocsoltam olívaolajjal, egy kevés citromlével és megszórtam egy csipet barfnacukorral. szórtam rá egy marék sonkakockát és alufóliával lefedve 180 °C-on 30 percet sütöttem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ich weiss, dass die bärlauch-saison vorbei ist. aber vielleicht hat jemand außer mich auch bärlauch-pesto gemacht oder einige blätter im tiefkühlfach  eingelagert. falls nicht, kann man ersatzweise knoblauch (besonders die frischen) nehmen. man nehme gleichgroße kartoffeln, die man vor dem kochen gründlich mit wasser und einer kartoffelbürste säubert. in salzwasser ca. 10 minuten etwas mehr als halbgar kochen, abdämpfen lassen und längs halbieren. das “kartoffelfleisch” mit einem kleinen löffel vorsichtig herauslösen, so dass ca. 1 cm  rand übrigbleibt. die ausgelösten kartoffeln mit créme fraiche und 100 g gorgonzola, salz, pfeffer und eine handvoll kleingehackten bärlauch (ersatzweise knoblauch) verrühren, in die kartoffeln füllen.  im backofen bei 180 °C goldbraun backen (ca. 30 minuten). 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

für die gebackenen spargeln die spargel schälen, in einer feuerfesten form mit olivenöl und einem spritzer zitronensaft beträufeln, salzen, pfeffern, eine prise brauner zucker und schinkenwürfel darauf verteilen. mit alufolie zugedeckt im vorgewärmten backofen bei 180 °C fertig backen.

0 comments:

Megjegyzés küldése