2010. május 25., kedd

sült zöld csirág piros retekkel és új krumplival - gebackener grüner spargel mit radieschen und neuen kartoffeln

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         leírni tovább tart, mint elökészíteni. aztán már csak a sütöbe tolva 30 percet kell várni, hogy kész legyen ez a tavaszi finomság.  

bevallom, dalla cucina sült retekjét szerettem volna ma elkészíteni, de nem volt hozzá merszem. nem mintha csalódtam volna eddig bármelyik receptjében, de valahogy nem mertem belevágni. ehelyett apró lépésekkel közelítek a sült retek felé, így ma zöld spárga és új krumpli mellé tettem, be a sütöbe. az eredmény meggyözött. most már csak reménykedem, hogy a retkek kibírják a hütöben péntekig, mert a következö két nap estéjén csak késön érek haza, nem fogok tudni fözöcskézni. sajnos. 

a kisméretü újkrumplikat alaposan megmostam, félbevágtam, egy kiolívaolajozott höálló edénybe tettem, hozzáadtam a megmosott retket és az alsóharmadában meghámozott zöldspárgát. olívaolajjal meglocsolta, citromlével megspricceltem, sóztam, borsoztam. 30 percre 200 °C-ra lefóliázva sütöbe tettem, az utolsó 5 percre tettem hozzá paradicsomot és pár szelet sonkát, levettem az alufóliát és felkapcsoltam grillfokozatra. még forrón reszeltem rá parmezánt és örültem, hogy van egy fél üvegg behütött fehérbor….

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

wieder ein schnelles abendessen: einige kleine neue kartoffeln gut abwaschen, halbieren und in eine feuerfeste form legen (vorher etwas olivenöl hineingießen). die grünen spargel (im unteren drittel geschält)  und einige radieschen dazugeben, mit olivenöl und zitronensaft beträufeln, salzen,. pfeffern, mit alufolkie zugedeckt ca. 30 minuetn bei 200 °C backen. für die letzten 5  minuten tomaten dazugeben und schinken darauf verteilen und leicht angrillen. mit einem glas gekühlten weisswein genießen…. 

0 comments:

Megjegyzés küldése