2010. május 5., szerda

Süssünk kenyeret

Már a ködösben is gondom volt a kenyérrel, mert én nem szeretem a gyógykenyeret (teljes kiőrlésű meg akármilyen szeletelt valamit). Tudom én, hogy az egészséges, de nekem a kenyér az más!

A lengyelek boltja messze volt, ott lehetett kapni igazi kenyeret. Az asda, tesco is forgalmazott helyben sült kenyeret, ami végül is nekem ehető volt, azon a néhány napon, amikor kenyeret akartam enni, a Zuram meg a gyógykenyeret részesíti amúgy is előnyben.

Itt messziföldön azért nehezebb kenyérhez jutni. 2 kilométeres körzetben a helyi pékeknek inkább édeskés kenyeret süt a kemencéjük. Távolabb meg nem mindig tudok menni, de néha muszáj bemenni a francia pékhez…



Az ilyen kenyérmentes helyekre ajánlom ezt a nagyon könnyen megsüthető kenyeret.

2,5 dl csészével számolva:

-3 csésze liszt (ehhez a BL 80-as lisztet ajánlottak, de nekem sosem volt ilyenem, mindig rendes finomliszttel sütöttem)

-1,5 csésze víz

-fél teáskanál szárított élesztő

-1,5 teáskanál só

Alaposan elkeverjük a lisztelt az élesztőt és a sót. A vizet is hozzáöntöm és még jól átkeverem, többször már úgy sem kell. Majd 12 órára kelni hagyom és utána a kovász-szerű masszát kiöntöm és áthajtogatom. Mindkét oldalát jól belisztezem és még 30 percig pihentetem letakarva.

Közben a sütőt előmelegítem 250 fokra és egy fedeles üvegtálat is előmelegítek a sütőben.
A kenyértésztát a pihentetés után a meleg tálba teszem és lefedve 30 percig sütöm. Utána leveszem a fedőt és még további 20-25 percig sütöm.
És falatozom!

Az eredeti receptet Dolce Vita oldalán találtam, amikor még volt sütőm :(

2 comments:

murok marci írta...

hihi, én is épp ezt akartam feltenni:-)

Euthymia írta...

neked van hozzá normális fotód? mert én most nem találtam jobban a gépen, pedig akkor fotóztam többet is :)

Megjegyzés küldése