2010. május 12., szerda

Spanyol csirke és tésztaszósz

Nagyon egyszerű recept, hihetetlenül finom, bár időigényes, de az időt a sütőben való üldögélés teszi ki, nem a főzés maga.
KELL:

Csirkecombok, mondjuk 1 kg
bacon szeletek, sok
1 dl kecsap
1 dl fehérbor, édes vagy félédes
4 gerezd fokhagyma
bors, só

a baconokkal kibéleljük a jénai alját. Rátesszük a besózott csirkecombikat. A fehérbort+kecsapot+átnyomott fokhagymát+borsot öszekutyuljuk és ráöntjük a tálban kuksoló combokra. 180-200 fokra hevített sütőbe tesszük és lefedve egy órát pároljuk, utána tető levesz és újabb 35 percig sütjük.

íme:

Köretnek én mediterrán jellegű salátát csináltam:

egy fejes saláta összevágva
egy vastaghúsú piros paprika( kápia, vagy ha nincs akkor kaliforniai)
újhagyma, 2 szál
1 avokádó
zöld és fekete olajbogyó felszeletelve(nem muszáj szeletelni)
néhány szem koktélparadicsom, szintén felvágva

öntet:
natúr joghurtba sok zúzott fokhagyma + egy evőkanál majonéz


:)

Általában a szószból szokott maradni, s mivel nagyon finom, így nem szeretem kidobni, hát egyéb felhasználásra kerül. Tésztához való szószt készítek belőle ilyenkor, az alábbiak szerint:



- 5dkg bacont, vagy sonkát
- 6-8 szem koktélparadicsomot
- 1-2 nagy kápia paprikát
- 5 gerezd kövér fokhagymát -szeletekre
meglocsoltam:
- jó 2 kanálnyi olivával
- egy deci kecsappal
-egy deci fehérborral
- kicsi só+bors

jóóól összekevertem és egy óra hosszára betettem a sütőbe lefedve, 200 fokra. Az egy óra lejárta előtt kb. negyed órával levettem a tetőt. Néha megkevergettem.

4 comments:

ORsi írta...

hhhhhmmmm:-) nagyon jól hangzik. ki is próbálom hamarosan.

Csillu írta...

Ez igazán jól hangzik és gusztusos! A drágámnak viszont mellé csempészek egy kis krumplit is, mert neki a sali sosem elég:)))))

ORsi írta...

jelentem, ma megföztem, tényleg isteni. igaz én kicsit több bort és paradicsomot csempésztem nbele, mert a szósz különben kevés lett volna nekünk:-)

Csillu írta...

Én is elkészítettem, igaz a bor ezúttal kimaradt belőle, de így is igazán finom lett!

Megjegyzés küldése