2010. május 2., vasárnap

Muffin

Ezt a bejegyzést elsősorban Mebaraknak küldöm, hiszen pár hete megigértem neki, hogy ha csinálok muffint, akkor lesz róla kép, recept, mert nagyon-nagyon egyszerü.

Mivel Dávidnak meg kell tanulnia jó pár étel elkészítését mire felnő, ezért tegnap ő kuktáskodott mellettem.

Akkor előre pár tanács!

A muffin egy nagyon könnyen elkészíthető süti. Nem kell hozzá robotgép (mert a receptek szerint nem is szabad használni, csak keverőkanállal összekeverni), csak két tál és a fantáziád, hogy mit teszel bele. Lehet aszaltgyümölcsöt, frisset, befőttet (előtte alaposan lecsepegtetve), magvakat, ki mivel szereti. Mi volt, hogy keményebbre főzött pudingot tettünk a nyers tészta közé, volt, hogy almát reszeltünk bele.

Én az alapreceptet szoktam készíteni aztán a gyerekek kívánsága szerint lehet ízesíteni, majd díszíteni a tetejét (nálunk ez mindig elmarad, mert nincs rá idő, elfogy idő előtt még melegen). Ami nagyon fontos a muffinnál, hogy a száraz és a nedves hozzávalókat külön kell kikeverni, majd a végén kell csak a kettőt össze. Nem baj, ha esetleg kisebb darabok vannak benne, nem szabad tulkeverni, csak lazán egy fakanállal, és már mehet is a sütőbe.

Én vettem szilikonsütőket, muffinsütőmert nagyon praktikusak, sütés előtt csak kiöblítem aztán mehet is bele a tészta. Nem kell papír, nem kell kenegetni a sütőt, stb. A kisült muffinnal várok egy picit, majd ki lehet könnyen nyomni a formából és mehet is bele a következő adag. Tisztitása is nagyon egyszerü!

Akkor a recept!

Muffin alaprecept

Hozzávalók kb. 12 darabhoz (persze ez a sütő méretétől is függ, én két adagot szoktam sütni, na de mi sokan vagyunk!)

26 dkg liszt
2 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál füszer izlés szerint (fahéj, gyömbér, vanília, stb.)
6 dkg durvára vágott mogyoró, mazsola, aszalt gyümölcs, csokoládé, stb.
25 dkg friss gyümölcs vagy befőtt

1 tojás
14 dkg barna cukor
0,8 dl növényi olaj vagy 12,5 dkg puha vaj vagy margarin
2,8 dl író, tej, joghurt vagy tejföl

A tésztával nem szabad megtölteni a sütőt, csak kb. 3/4 részéig, mert sülés közben fel fog emelkedni a tészta. Ajánlják még, hogy az egyik sütőbe vizet kell tölteni, hogy pára is legyen a sütőbe, ez most kimaradt, Dávid nagy lelkesen az összeset megtöltötte.
muffin sütés előtt

És ime a kész muffin, izlésesen kínálva :)))


1 comments:

ORsi írta...

tényleg nagyon ízléses, de dávidnak kellett volna kínálgatnia, nem?

Megjegyzés küldése