2010. május 2., vasárnap

Sárga cukkínis egytálétel

Főzzünk egy kicsit, se nem helyit, se nem hazait, csak egyszerűen valami kutyulmányt, mert nem mindig lehet azt főzni, amit éppen az ember kívánna.

Mivel sajnos a lakásban nincs tűzhely (értsd sütő, ahova bedughatom a tepsibe tett dolgokat) csak egy szerencsétlen indukciós főzőlap, ráadásul csak egy lapja van (ami alapvetően nagyon kis okos, ügyes és gyors) meg egy mikrohullámú (amin nem működik sem a grill-, sem a légkeveréses funkció, már próbáltuk elintézni, hogy működjön, de itt messziföldön kicsit másképpen mennek ezek a dolgok) szóval nem mindig lehet azt gyártmányozni, amit éppen akarnék vagy, amit Tib kívánna.

A helyi dolgok felfedezése még várat magára, míg haza nem jutunk és egy rendesebb konyhában matathatunk, illetve étterem, utcai árus és egyéb lehetőségig, ahol megkóstolhatjuk a falatokat.

De azért nem halunk ám éhen! Kitalálmányokat gyártok, illetve elképzelhető, ha nagyon keresgélnék a neten, találnék ilyesmi jellegű receptet, de meg kell valljam ezt csak úgy hirtelenjében dobtam össze a minap.

Mi a neve? Lehetne sárga cukkíni gombás rizzsel a’la euthymia bár ez elég rosszul hangzik…

Na, de hogy ne húzzam tovább a dolgokat irány a konyha.

A lényeg, hogy legyen otthon:

-pár kisebb fej hagyma

-1 sárga cukkíni (ez zöld is lehet)

-valamennyi gomba

-rizs

-műsajt (normálisabb helyeken ez rendes sajt)

-kis olaj

-fűszerek (ízlésnek megfelelően).

Adagokat nem tudok, amit találtam, az 2 főre pont elég volt tálaláskor.


A hagymát felvágtam nem túl apróra és megpároltam, egy kis olajon.

Hozzáadtam a felszeletelt gombát jól összekevertem, kicsit hagytam levet engedni a tető alatt.



Pár perccel később rádobtam a felkockázott és előtte besózott, leöblített és lecsepegtetett sárga cukkínit és mivel a gomba nem nagyon adott sok levet, ezért öntöttem hozzá egy kevéske vizet is. Fedő alatt hagytam párolódni és megfűszereztem (só, bors, vegyes fűszerkeverék) néha megkevertem.

A rizst közben a mikrohullámúban megfőztem (bár nem szeretek nagyon ebben főzni, sajnos mivel nincs más lehetőség, így hát kénytelen vagyok használni a mikrohullámokat).

A rizst gondolom, mindenki másképpen csinálja, otthonról hozott instrukciók alapján, vagy ami éppen a zacskóra van írva. Én mindig egy bögrényit használok, általában az nekünk pont elég, lemostam, lecsepegtettem és felöntöttem az itteni előírásnak megfelelően másfélszeres vízzel, adtam hozzá egy kis fűszert, majd 15 percre betettem a mikrohullámúba és magára is hagytam.

Amikor a zöldség már elég puha volt, hogy lassan tálalható legyen, akkor hozzáöntöttem a rizst és jól összekevertem, hagytam azt a lét elforrni, amit a gomba szárazsága miatt kénytelen voltam hozzáadagolni és rádobtam pár szelet műsajtot (ez olyan mint otthon a lapka, csak kicsit másabb, de ebbe most nem mennék bele) hagytam ráolvadni és bár nem néz ki túl jól azért jó étvággyal befaltuk…





2 comments:

ORsi írta...

a müsajton jót mosolyogtam:-) a sárga cukkinira itt még várni kell, pedig már csak a szép színe miatt is nagyon szeretem!

Euthymia írta...

hihi, mert hát tényleg kíváncsiak vagyunk, hogy látott-e valaha is tejet, de nem akarok gonosz lenni. A múltkor valamire így ráolvasztottam és megkérdezte a Zuram, hogy ugye a fóliát levetted róla? Nah, hát ennyire tűnik nem műnek :):)

Megjegyzés küldése