2010. május 10., hétfő

Békebeli, igazi, sóspacsival - a Perec :))

50 dkg liszt - én vitamilles, búzacsírásból szoktam és ha van kedvem, akkor 20 dekányit kiváltok graham, vagy tönkölyliszttel

két csipet só

evőkanálnyi cukor

kis doboz kefir - a nagyi tejföllel csinálta

1,2 dl tej - de ha kell, akkor lehet még tenni bele keveset. Lisztje válogatja! A tönkölyösbe pl. 1,5 is belemegy

3 evőkanál olaj

késhegynyi aszkorbinsav

1,7 dkg élesztő


A langyos tejből, cukorból, egy evőkanál lisztből és az élesztőből kovászt keverek, hagyom felfutni 15 perc cca. ezután az összes hozzávalóval dagasztógépbe teszem és 20 percig dagasztatom. Kézzel is kell annyi.... ha készen van, egy rugalmas, nem ragadós tésztát kell kapjunk. Pihentetés nélkül, azonnal kinyújtjuk ujjnyi-félujjnyi vastagra, csíkokra vágjuk, kb, ceruzavastagságú, bő félméteres, de lehet méteres kígyókat sodrunk belőle, majd pereccé formáljuk. Sütőpapíros, vagy kent-lisztezett tepsire tesszük és duplájára kelesztjük.(cca. 40 perc) A tetejét vizes tojássárgájával megkenjük, 200C-ra előmelegített sütőbe toljuk és 20 perc a sütési ideje. 15 perc magasságában, meglocsoljuk csapott ek. só és 3 bő kanál liszt+víz keverékével. annyi víz kell bele, hogy éppen folyjon .

aztán lehet nosztalgiázni és tépkedni a pacsnikat a perecről... :D:D:D


3 comments:

Kóczi Csilla írta...

Jaj, de jó! Még sosem sütöttem perecet, de most már fogok! :o)

Macsek írta...

majd számolj be az eredményről! Kíváncsi vagyok ám, ízlett-e :D

Csillu írta...

Igeeeen, én is akaroook perecet!kösziiii:D

Megjegyzés küldése