2010. május 13., csütörtök

Hamis quiche lorraine




Az igazi, Lotharingiából származik. Ezt a változatát anyósomtól tanultam, aki szívesebben készíti omlós tészta helyett vajas levelesből. 
Hozzávalók:

egy csomag friss, vajas-leveles tészta

4 tojás

10 dkg apróra vágott, füstölt húsos szalonna

4 dl tejföl
A sütőt bekapcsolom és légkeveréses 200 fokra állítom. A szalonnát egyhén megpirítom, úgy, hogy a kiolvadt zsír nagy része elfőjön. Felverem a tojásokat és hozzáadom a tejfölt. Jól összekeverem. A sütőpapíros tésztát a tortaformába simítom, a széleit egy csöppet visszahajtogatom és az alját megszurkálom villával, hogy süléskor ne púposodjon fel. Ráöntöm a szalonnát, majd a tejfölös tojásos masszát és már mehet is a sütőbe. 25 perc alatt elkészül. 
Miután kivettem, megvárom míg picit kihűl, mert (szerintem) langyosan az igazi. Meg egy kis olajos-balzsamecetes zöldsalival...:o)

2 comments:

ORsi írta...

én is a leveles tésztát preferálom, viszont hiányolom a hagymát belöle.

Kóczi Csilla írta...

Ehhez nem írnak hagymát, de ha neked hiányzik, próbáld ki vele. Pont az a jó ezekben a receptekben, hogy a szánk ízéhez igazíthatjuk őket. Én a szerecsendiót hagyom el, mert nélküle jobban ízlik.

Megjegyzés küldése